Na śniadanie pomysłów kilka

breakfastZnasz to? Wstajesz rano, maszerujesz z pociechą na rękach do kuchni, sadzasz ją w krzesełku i zabierasz się za przygotowywanie śniadania. Wpatrzone w Was oczy Waszej pociechy wołają „Mamo, jeść!” a tu pustka w głowie i tylko jedna krążąca po niej myśl: „co byś dzisiaj Słońce zjadł/-a na śniadanie”.  Ja mam tak prawie codziennie :D. Dlatego ta ściąga. Może i Wam podsunę tym jakiś pomysł na śniadanie dla siebie czy malucha.


1. Pieczywo – rzecz oczywista i chyba jedno z najbardziej popularnych śniadań w naszym kraju – z wędliną, serem, twarożkiem, warzywami czy na słodko. Ameryki nie odkryłam, ale zgrzeszyłabym, gdyby tego na mojej liście zabrakło 🙂

2. Owsianka – na mleku, na wodzie, zapiekana, z owocami świeżymi, zblendowanymi w formie sosu czy suszonymi, orzechami, na słono czy po prostu naturalna. Jak już płatki owsiane się znudzą, zastępuję je:
3. Kaszką kukurydzianą
4. Kaszą manną
5. Płatkami ryżowymi
6. Płatkami jaglanymi

7. Naleśniki i inne tego typu – pancakes, racuchy, placuszki owsiane itp. również z dodatkiem owoców świeżych/suszonych, bakalii, miodu, twarogu/twarożku smakowego, jogurtu naturalnego, syropu klonowego, warzyw.

8. Parówki – zanim mnie zhejtujecie dodam, że H. je tylko parówki domowej roboty z wieprzowej szynki. Idealnych, kupnych ciągle szukam, ale tracę nadzieję, że takie w ogóle istnieją.

9. Jajko – na miękko, sadzone, w formie jajecznicy na parze/na patelni, w koszulce, jako omlet z owocami czy syropem klonowym. Jeśli jajecznica to z dodatkami np. pomidorem. Czasem zapiekam też jajko w piekarniku, dorzucam trochę wędliny czy sera, et voila!

10. Armeriter – czyli śniadanie jak u mojej babci – chleb moczony w rozbełtanym jajku zmieszanym z mlekiem. Dodatki wg uznania na słodko i słono; można go przyrządzić w formie tostów. Smażę na beztłuszczowej patelni.

11. Zupa mleczna – z ryżem, makaronem, płatkami. Dla niektórych koszmar, dla mnie rarytas 🙂

12. Płatki – owsiane lub kukurydziane z mlekiem

Lista będzie rozwijana o nowe pomysły. Jeśli macie jakieś ulubione śniadania, dajcie znać – chętnie wypróbuję i dodam do ściągi 🙂

Dodaj komentarz